flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Керівник ДСА України взяв участь у засіданні Ради суддів України: розглядалися питання в частині забезпечення роботи судів

17 листопада 2025, 11:49

13 листопада 2025 року в Києві відбулося засідання Ради суддів України. Оскільки в переліку розглядалися питання в частині забезпечення роботи судів – до участі у засіданні було запрошено очільника Державної судової адміністрації України Максима Пампуру.



Порядок денний засідання Ради суддів України містив питання про погодження змін до Порядку формування, ведення, обліку та зберігання особових справ суддів.

                                                            

У своїй доповіді Максим Пампура акцентував увагу на законодавстві, що регулює це питання, та практичних аспектах його дотримання. 
Вимоги щодо формування, ведення, обліку та зберігання особових справ суддів (далі – особова справа), а також перелік документів, що складають особову справу, визначено Порядком формування, ведення, обліку та зберігання особових справ суддів, погодженим рішенням Ради суддів України від 4 лютого 2016 року, затвердженим наказом Державної судової адміністрації України зі змінами.

                                                           

Відповідно до пункту 5.2 Порядку встановлено, що особові справи суддів є документами для службового користування і мають зберігатися в належним чином оснащених шафах або сейфах у порядку, визначеному чинним законодавством України.
У зв'язку з цим слід зазначити, що Закон України "Про інформацію", (далі – Закон) за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом.
Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.
Статтею 21 Закону встановлено, що інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.
Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом.
Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016року № 736 затверджено Типову інструкцію про порядок використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію (далі – Типова інструкція), яка визначає єдині вимоги до ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, зібрану під час провадження оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, діяльності у сфері оборони держави, та іншу службову інформацію, в органах державної влади, інших державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та яким відповідно до законодавства присвоюється гриф "Для службового користування".
Згідно з положеннями пунктів 4, 10 та 12 Типової інструкції перелік відомостей, що становлять службову інформацію, складається установою відповідно до вимог частини другої статті 6 та статті 9 Закону України "Про доступ до публічної інформації", затверджується керівником установи та оприлюднюється на її офіційному вебсайті, а за відсутності такого вебсайту – в інший прийнятний спосіб.
Питання щодо необхідності присвоєння документу грифу "Для службового користування" вирішується виконавцем або посадовою особою, яка підписує документ, відповідно до переліку відомостей та з дотриманням вимог частини другої статті 6 та статті 9 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Так, відповідно до статті 9 Закону України "Про доступ до публічної інформації" до службової може належати така інформація:
-  що міститься в документах суб'єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень;
- зібрана в процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, яку не віднесено до державної таємниці.
Слід зазначити, що відповідно до роз’яснень, наданих Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29 вересня 2016 року № 10, відповідність одному із зазначених пунктів не створює обов'язку автоматичного віднесення інформації до службової.
З огляду на викладене, ураховуючи норми статті 155 Закону України "Про судоустрій статус суддів", ДСА України запропонувала погодити проєкт змін до Порядку формування, ведення, обліку та зберігання особових справ суддів, та визначити особові справи суддів документами з обмеженим доступом.                                                            
Рада суддів України погодила зміни до Порядку формування, ведення, обліку та зберігання особових справ суддів.

        

Також на засіданні розглядалося питання щодо нормативів кадрового, матеріально-технічного, фінансового забезпечення судів.
Нагадаємо, вищезгадані нормативи, а також Методику розрахунку чисельності суддів першої та апеляційної інстанції та Методику розрахунку прогнозованої кількості справ судів першої та апеляційної інстанцій Вища рада правосуддя затвердила 30 вересня 2025 року.
Адаптація визначених нормативів до поточних потреб судової влади та реалій її функціонування, з урахуванням пропозицій судів, змін у фінансуванні, кадровому та матеріально-технічному забезпеченні судової системи України, забезпечить гнучкість та ефективність у використанні відповідних ресурсів.
Максим Пампура проінформував, що наказом ДСА України затверджено план заходів забезпечення реалізації рішення Вищої ради правосуддя "Про затвердження нормативів кадрового, фінансового та матеріально-технічного забезпечення судів, а також Методики розрахунку чисельності суддів судів першої та апеляційної інстанції та Методики розрахунку прогнозованої кількості справ судів першої та апеляційної інстанцій".
Планом передбачено вжиття заходів щодо приведення у відповідність до нормативів кадрового забезпечення судів штатної чисельності працівників апаратів апеляційних і місцевих судів після визначення рішенням Вищої ради правосуддя кількості суддів у апеляційних і місцевих судах.
Своєю чергою, надання на затвердження штатних розписів судів, відповідно до затвердженої ДСА України штатної чисельності працівників апаратів апеляційних і місцевих судів, має відбутися після приведення у відповідність до нормативів штатної чисельності працівників апаратів апеляційних і місцевих судів.

Радою суддів України було вирішено повернутися до розгляду цього питання після додаткового опрацювання та вивчення.

               

В низці обговорюваних також було приділено уваги питанню щодо віднесення до 17-ї сім'ї Каталогу типових посад державної служби посад співробітників апаратів судів з кадрових підрозділів, бухгалтерії.

Керівник ДСА України
 надав роз’яснення з цього приводу та відповів на запитання членів Ради суддів України.

Відповідно до пункту 17 Алгоритму проведення класифікації посад державної служби в умовах воєнного стану, Державна судова адміністрація України збирає та надсилає до Національного агентства України з питань державної служби (НАДС) документи апаратів судів, крім Верховного Суду, Вищого антикорупційного суду та Конституційного Суду України.
Відповідно до пункту 21 Алгоритму НАДС, (територіальний орган НАДС) здійснює опрацювання документів, надісланих державними органами, за результатами оцінки дотримання загальних вимог згідно з чек-листом 1 (додаток 3) та оцінки результатів класифікації посад згідно з чек-листом 2 (додаток 4) та заповнює висновок про їх погодження (далі – висновок) за формою згідно з додатком 5.
Відповідно до пункту 24 Алгоритму у графах "Оцінка дотримання загальних вимог" та "Оцінка результатів класифікації посад" висновку зазначається:
оцінка "відповідає" – у разі відповідності всім критеріям, визначеним у чек-листах 1 та 2;
оцінка "не відповідає" – у разі невідповідності одному і більше критеріям, визначеним у чек-листі 1 або 2.
Державна судова адміністрація України у процедурі класифікації не є суб'єктом ухвалення будь-яких рішень в частині погодження чи не погодження результатів класифікації посад державної служби.