Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідь Президента України на електронну петицію № 22/189076-еп "Стосовно критичної ситуації з приводу відтоку кадрового потенціалу із судової системи через вкрай низький рівень оплати праці найнижчої ланки державних службовців апаратів загальних місцевих та апеляційних судів, а саме секретарів судових засідань та помічників суддів", розміщену громадянкою Я.В.Терещенко та оприлюднену 10 квітня 2023 року на вебсайті Офіційного інтернет-представництва Президента України
Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону України "Про звернення громадян" мною розглянуто розміщену громадянкою Я.В.Терещенко на вебсайті Офіційного інтернет-представництва Президента України електронну петицію № 22/189076-еп "Стосовно критичної ситуації з приводу відтоку кадрового потенціалу із судової системи через вкрай низький рівень оплати праці найнижчої ланки державних службовців апаратів загальних місцевих та апеляційних судів, а саме секретарів судових засідань та помічників суддів", яка набрала 25 000 підписів.
За Конституцією України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19).
16 листопада 2021 року групою народних депутатів України зареєстровано проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" щодо врегулювання питання оплати праці працівників судів" (реєстр. № 6311), який включено до порядку денного дев’ятої сесії Верховної Ради України IX скликання та перебуває на опрацюванні в Комітеті Верховної Ради України з питань правової політики.
Відповідно до Конституції України єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент, до повноважень якого віднесено, зокрема, прийняття законів, затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього, контроль за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про його виконання (стаття 75, пункти 3 та 4 частини першої статті 85).
Частиною другою статті 101 Регламенту Верховної Ради України передбачено, що Верховна Рада України може прийняти рішення про визначення законопроекту невідкладним після включення його до порядку денного сесії Верховної Ради України або в ході його наступного розгляду.
За Основним Законом України (пункт 6 частини першої статті 116) та Законом України "Про Кабінет Міністрів України" (пункт 3 частини першої статті 2, стаття 29) забезпечення проведення бюджетної, фінансової політики, політики у сферах праці та зайнятості населення; розроблення проекту закону про Державний бюджет України і забезпечення його виконання належить до повноважень Уряду України.
Оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань (частина перша статті 13 Закону України "Про оплату праці").
За законами України "Про державну службу" (статті 50, 51) та "Про судоустрій і статус суддів" (стаття 150) питання оплати праці державних службовців, у тому числі державних службовців судів, органів та установ системи правосуддя, віднесені до компетенції Кабінету Міністрів України.
З огляду на викладене я звернувся до Кабінету Міністрів України з проханням розглянути порушені в електронній петиції питання та поінформувати про результати мене та автора петиції.
В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ